![]()
| HUDEBNÍ MOTIVY – VYBRANÁ DÍLAHudba, a zejména ta klasická, je velmi harmonizující. Různé skladby mohou vyjadřovat určitou emoci nebo motiv, příběh. Mohou nejen zklidnit, vyladit, pohladit, povzbudit, dodat chuť do života, ale také třeba pomoci probudit naše spící části. Hudbu vnímáme různými způsoby. Většina lidí primárně hudbu slyší. Někdo však dříve vnímá vibrace, vizuální obrazy, pohybové nebo dotykové prožitky. Propojením více vjemových kanálů může klasická hudba oslovit hlouběji, promlouvat k širšímu okruhu posluchačů. Abych mohla namalovat nějakou skladbu, podobně jako muzikant potřebuji nořit se do ní, opakovaně ji poslouchat, vnímat různými způsoby, „nasáknout“ jí, splynout s ní, vnímat ji pohybem, protančit tělem. Zajímá mne také, kdo byl skladatel jako člověk, jaký byl jeho životní příběh, jak skladbu vnímají její interpreti, čím oslovuje je... Pak se může objevit příběh, emoce, hudba se může propojit s určitou krajinou... A na konci je obraz... Jedním z mých snů je i projekt, kdy návštěvník může hudbu prožívat více vjemovými kanály, současně ji nejen slyšet, ale i vidět a dotýkat se jí, ochutnat, procítit nebo vnímat pohybem... Vstupte do světa hudby trochu jinak... I Variace na Schubertovu sonátu Arpaggeone pro cello a klavír • II Variace na Smetanovo smyčcové trio g moll • III Variace na Aude, Manifest nového suprarealismu • IV A. Dvořák, Koncert pro violoncello h moll, Op.100, v úpravě pro violoncello a klavír • V Tónobraní • VI A. Dvořák, klavírní trio Dumky, Op.90 • VII V harmonii plynutí a spolutvoření • VIII R. Strauss, Život hrdinův • IX P. Vranický, String quartets • X P. I. Čajkovskij, Koncert pro klavír a orchestr No. 1 b moll • XI J. Haydn, String trio Op. 53 in G maj, Op. 104 • XII L. van Beethoven, String trio Op. 9 No. 1 in G major • XIII A. Dvořák, Sonatina pro housle a klavír in G dur, Op. 100 • |